來插花一篇
霜兒是奇幻文學的愛好者...
(老實說只要是小說幾乎都來者不拒)
再被小鴨團吸引之前一直是忠實支持者
(現在也還是啦!)
所以決定再網誌裡多設一個奇幻小說區
其實目的是來傳教的!(毆

今天先來介紹一部經典奇幻
喬治.馬丁的冰與火之歌(A Song of Ice and Fire)
這是我最喜歡的一套奇幻小說之一
英文版目前出到第四部(未完結)
中文版出到第三部

如果有能力當然是讀英文版的好
(霜兒是沒啥能力的人啦!先讀中文在讀英文)

最喜歡其中的一段守夜人誓言!
經典啊!
中英對照在下面

長夜將至,我從今開始守望,至死方休。
我將不娶妻、不封地、不生子。
我將不戴寶冠,不爭榮寵。
我將盡忠職守,生死於斯。
我是黑暗中的利劍,長城中的守衛。
我是抵禦寒冷的烈燄,破曉時分的光線,
喚醒死者的號角,守護王國的鐵衛。
我將生命與榮耀獻給守夜人,今夜如此,夜夜皆然。

Night gathers, and now my watch begins.
It shall not end until my death.
I shall take no wife, hold no lands, father no children.
I shall wear no crowns and win no glory.
I shall live and die at my post.
I am the sword in the darkness.
I am the watcher on the walls.
I am the fire that burns against the cold, the light that brings the dawn,
the horn that wakes the sleepers, the shield that guards the realms of men.
I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all the nights to come

其中最愛腳色
瓊恩.雪諾(Jon.Snow)
還有他那隻狼..白靈(Ghost)
老實說我也還滿欣賞異鬼(Other)的啦!
最毛骨悚然的敵人獎第一名...





arrow
arrow
    全站熱搜

    星霜 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()